יום שישי, 5 ביוני 2015

ביטוח שיניים

מאת: דר' ריביצקי –רופא שיניים בבאר שבע
"רסקו סיטי" כניסה א', חדר 304 , באר שבע. טל: 086279640

לפרטים באתר המרפאה: http://www.dmd.co.il

 ביטוח שיניים –  בעד ונגד . מה בדיוק קורה כאן??
ביטוח שיניים מופעל בישראל קרוב ל-40 שנה אבל הוא שונה במהותו מכל ביטוח אחר. בביטוח הרכוש או החיים שני הצדדים פועלים בתום לב. המבוטח עושה הסכם לשנה אחת בלבד ואינו כבול או מחויב להמשיך באותה החברה בשנה הבאה או לקנות ביטוח בכלל. הוא משלם תשלום חודשי ומקווה שמקרה ביטוח לא יקרה בעתיד. יחד עם זאת, אם משהו רע יקרה בעתיד-המבוטח ירוויח, החברה המבטחת תפסיד . ואם לא קרה מקרה ביטוח- אין פיצוי, המבוטח הפסיד, החברה הרוויחה. מתקיים כאן הימור הוגן מצד שני השחקנים.
המבוטח מכוסה נגד סיכון עתידי תיאורטי, החברה יודעת לחשב את הסיכונים על פי הסטטיסטיקה ומתמחרת את מחירי הביטוח. מתקיים העיקרון של תום לב.
מה קורה בביטוח שיניים ? אין למעשה תום לב מצד המבוטח. הרי אף אחד לא עושה ביטוח שיניים אם יש לו שיניים בריאות. אדם עושה ביטוח שיניים רק אם הוא יודע שיש לו טיפול של אלפי או עשרות אלפי שקלים למחרת. מדובר בטיפולים יקרים - השתלת שיניים, כתר חרסינה, טיפול שורש. למעשה אין הימור מצד המטופל, הוא יודע בדיוק מה מצבו, רופא שיניים שלו כבר בדק אותו ונתן לו הצעת מחיר . כל מבוטח מצפה לשלם כמה עשרות שקלים לחודש ולקבל מיד עשרות אלפים בתמורה. ברוב "תמימותו" הוא מניח שהצליח "לעבוד על הקבלן" והוא יקבל את הטיפול המיטבי המגיע לו.  תרגעו מבוטחים. את הטיפול הטוב-לא תקבלו במרפאות ההסכם.    י  
למה הדבר דומה? למצב בו אדם יעשה ביטוח
רכב לאחר שעבר תאונת דרכים ויצפה מחברת הביטוח שתממן לו תיקון או רכב חדש.
הגיוני?
אז מה קורה כאן? מה, חברות הביטוח לא יודעות לעשות חשבון? מה, הן עובדות ללא כוונת רווח? ברור שלא, הן יודעות בדיוק איך למקסם את הרווחים .
בפועל- המבוטח נופל למלכודת של " טיפול שיניים בזול  " ועל כך- כתבה נפרדת באתר.
זה לא סוד שרופאי הסכם מקבלים מחירים מגוחכים עבור עבודתם, מחירים שאינם מכסים אפילו את העלות של טיפול סביר.  את המחיר ישלם המבוטח על ידי זמני טיפול מקוצרים, יחס של מטופל סוג ג', מעבדות שיניים מוזלות וחומרים מהדור הקודם.
הקישור הבא יסביר איך עובד ביטוח שיניים